Mega-m.a.x.

Het Scheibner Mega m.a.x systeem is het standaard meetsysteem voor motorfietsen. Het bepaalt de geometrische status van het frame en het chassis van de motorfiets onafhankelijk van mogelijke schade aan de voorvork. Metingen van alle relevante componenten zijn mogelijk, zoals: hoofdframe, achterframe, achterbrug, beugels voor stroomlijnkappen, etc. Alleen de voorvork is uitgesloten, deze wordt gemeten met het F.e.i.n systeem. Door de nauwe samenwerking met BMW-Motorrad wat betreft de afmetingen van hun innovatieve chassisconcepten, voldoen de resultaten aan de eisen van BMW.

Meetprocedure
De beugel wordt normaal gesproken in de centrale boringen van de achterbrugas gemonteerd. Maak indien nodig gebruik van de verschillende adapters die bij het systeem zijn geleverd. De arm voor het verstellen van de hellingshoek van de beugel dient bijvoorbeeld onder de zitting te worden gemonteerd. De doelbeugel wordt zonder aanpassingen aan de voorvork bevestigd met behulp van de universele arm. Door de computer, die voor de meting wordt gebruikt, op het systeem aan te sluiten, de software te starten en het juiste model te selecteren, komt u direct in het meetprogramma terecht. Volg het advies van het programma door de voorvork naar beide kanten te draaien en laat het systeem zijn uitlezingen nemen. Twee CCD-meetcamera’s bepalen de as van het balhoofd op basis van de roterende beweging van de infrarood-leds bij de doelbeugel die op de voorvork is gemonteerd. Neem indien nodig de aflezingen voor het achterframe, de zwenkarm of een ander vereist meetpunt. Positioneer hiervoor de laser op de achterkant van de meetbeugel volgens het advies van het programma. Het uiteindelijke oordeel van de meting is een eenvoudige procedure dankzij de gemakkelijk te begrijpen tabellen en afbeeldingen van het Scheibner-chassis-certificaat.

Meetresultaat:
Het ›Scheibner chassiscertificaat‹ dat u met onze software op uw computer kunt afdrukken.